V I T A M I N I

ĆELIJSKA MEDICINA

  • Povećaj veličinu slova
  • Podrazumevana veličina slova
  • Smanji veličinu slova
El. pošta Štampa PDF
Indeks članka
Zimsko doba
Zimsko doba pocetna
Page #
Sve strane

 

Prema „Cochrane-reviji“ koristi od vitamina C su ispitivane u ukupno 30 pojedinačnih studija i 11000 proba. Analiza je rađena na delovanju dodatnog uzimanja vitamina c u prevenciji, trajanju i težini bolesti usled prehlada. Količina vitamina c koja je davana ljudima u eksperimentu iznosila je 200 mg dnevno.

U skladu sa rezultatima ovog pregleda, profitirali su ovde pre svega oni koji su izloženi teškom fizičkom opterećenju ili povećanom stresu.U ovom slučaju rizik od prehlade se može smanjiti za polovinu.

Nasuprot ovome, drugi ljudi jedva da imaju neke koristi od dodatnog uzimanja vitamina c., trajanje prehlade se , prema ovim rezultatima , neznatno smanjuje. A i na tegobe koje se javljaju usled prehlade jedva da se može uticati sa količinom od 200 mg vitamina c.

Pojedinci medju istraživačima koji su uvideli značaj vitamina c nisu se dali isprovocirati ovakvim meta-analizama ,imaju vlastito mišljenje o svemu tome, a ono je često rezultat iskustvenih parametara koji su rezultirali nakon uzimanja dovoljne količine mikrohranjivih materija. Vrlo često imamo izjave da ljudi nisu dugo imali prehlade, iako se ponekad jave, brzo nestanu bez nekih težih simptoma.

Na kraju još nekoliko saveta, da Vas zima ne bi „ hladno zbrisala“:

*kretanje, mnogo svežeg vazduha i dovoljno sna su pretpostavke za dobro zdravlje. Ovo važi i leti i zimi.

*u periodu povećane opasnosti od infekcija ruke se moraju češće prati kako se virusi prehlade ne bi prenosili putem ruku i kontaminiranih predmeta

*jedna uravnotežena ishrana sa mnogo svežeg voća i povrća iz domaćeg regiona je značajna osnova za unos mikrohranjivih materija

*za stabilan i jak odbrambeni sistem je važno optimalno unošenje vitamina, minerala i drugih mikrohranjivih materija. Zbog toga se preporučuje dodatno uzimanje kompleksnih sinergija vitamina i minerala.

* u periodu većih napora i opterećenja . potreba za vitaminom c može značajno porasti. Vitamin C se ne može akumulirati u našem organizmu. Zbog toga vodite računa o dovoljnom, svakodnevnom unosu ovog važnog vitamina.